Conform legislatiei, responsabilitatea ta, in calitate de utilizator al gazelor naturale, sa permiti reprezentantilor nostri accesul la contor pentru actiuni de inlocuire, montare, verificare contorului, citirea indexului etc.
Important este sa stii ca niciuna dintre actiunile mentionate mai sus nu presupun costuri suplimentare din partea ta.
De obicei, actiunile precum inlocuirea, montarea, verificarea contorului, citirea indexului etc., sunt anuntate in prealabil pentru ca tu sa stii cand este necesar sa permiti accesul la contor. In cazul in care nu esti disponibil in acel moment, poti solicita o reprogramare.
Daca reprezentantii nostri nu pot accesa contorul sau daca vizita nu a fost reprogramata, factura ta se va baza pe o estimare. Acest lucru inseamna ca o sa platesti pentru o cantitate estimata de gaze naturale, si nu pentru consumul tau exact, ceea ce poate duce la facturi mai mari de regularizare.
Pentru evitarea facturilor mari de regularizare, permite accesul reprezentantilor la contor si transmite indexul atunci cand acestia nu efectueaza citiri.
In situatia in care transmiti indexul autocitit in lunile in care reprezentantii nostri efectueaza citiri, indexul preluat de echipa noastra are prioritate.
Atentie!
In situatia in care accesul la contor nu este permis, risti sa iti fie intrerupta alimentarea cu gaze naturale si va fi necesar sa platesti taxele de deconectare si reconectare.
Citirea contorului de gaze naturale se realizeaza din diverse motive, printre care:
Facturarea corecta:
Citirea contorului asigura emiterea de facturi bazate pe consumul tau exact de gaze naturale.
Monitorizarea consumului:
Prin monitorizarea regulata a consumului, distribuitorul poate identifica schimbari semnificative sau neobisnuite in modul tau de consum, care ar putea indica probleme sau pierderi de gaze naturale.
Conformitate cu reglementarile:
este important sa stii ca citirea contorului se realizeaza periodic de catre reprezentantii nostri, o data la maximum 3 luni, conform reglementarilor in vigoare.